Baklavaya dikkat

http://www.haberekspres.com.tr/baklavaya-dikkat-makale,1455.html

http://www.korfezgundem.com/yazar/4110-baklavaya-dikkat.html

Hakkını yememek lazım hamileyken tüm nazımı kahrımı çekti kocam. En sevdiğim tatlı olan baklavayı bile Antep’ten getirtti. Baklavaya aşeren ve normal zamanda da dayanamayan ben, Şeker Bayramında ikram edilen bakalavayı reddetmekte oldukça zorlanıyorum.

Bir porsiyonda 2 dilim müthiş baklava. Bu da yaklaşık 500 kalori! Demek ki bayram ziyaretinde yenen 2 dilim baklavadan sonra 1,5 saat hızlı yürümek gerek. Ya da bayram gezmelerine bisikletle gidin ki dönüşte yediğiniz tatlıların kalorisini yakarsınız. Tabii bu sadece işin kalori yani kilo boyutu. Ramazanda verilen kiloları 3 günlük bayramda almamak için tatlılara ve yağlı, ağır yemeklere dikkat etmek lazım. Bir ay boyunca 16 saate varan oruç yani açlık süresine alışan vücut dengenizi gözönüne alırsak; bayramda aşırı yenmesinin, fazla yükleme yapılmasının çok akıllıca olmadığını görürüz.

Diabetik yani şeker hastasıysanız, kan şekeriniz sınırdaysa, kiloluysanız, şeker hastalığına genetik yatkınlığınız varsa iş daha da ciddi. Ramazan Bayramında kontrolsüz gıda tüketimi şeker komasına bile yolaçar.

İster sağlıklı olun ister şeker hastası, günlük hayatımızda da dengeli beslenmek ve düzenli spor yapmak çok önemli. Özellikle Şeker Bayramında diyabet hastalarının aşırı ve düzensiz beslenmesi sonucu şeker komasına girmesini engellemek gerek. Bunun için yapılması gerekenler;

1. İkram edilen herşeyi yemeyin. “Ayıp” olursa olsun, hiçbir şey sağlığınızdan değerli değil.
2. Bir öğünde kaçamak yaptıysanız “battı balık yan gider” demeyin, mutlaka diğer öğün az yiyerek telafi edin.
3. Kullandığınız ilaçları veya varsa insülin iğnenizi yanınızda taşıyın, zamanını geciktirmeden kullanın.
4. Ana öğünleri kendi evinizde yiyin. “Misafirlikte nasıl olsa yerim” düşüncesinden vazgeçin çünkü evdeki hesap çarşıya uymazsa öğün saatiniz gecikir ve ani şeker düşmesi, ardından yenince ani şeker yükselmesiyle karşılaşabilirsiniz.
5. Yanınızda tatlandırıcı, meyve veya diabetik çikolata-şeker bulundurun. İkramlar yerine çantanızdaki zararsızları yiyin.
6. Hızlı ve çok miktarda yemek yemeyin. Mümkünse bu sıcaklarda yağlı ağır yemeklerden, şerbetli tatlılardan uzak durun.
7. Gün içerisinde kendinize spor vakti ayırın, yediklerinizi yakın.
8. Tatlı yerine meyve ikram etmeye özen gösterin. Tatlı olmazsa olmaz diyorsanız tatlındırıcılarla yapılmış sütlü tatlıları tercih edin.

Keyifli bir bayram geçirmeniz dileğiyle;
İyi Tatiller, İyi Bayramlar.

Sağlıkla kalın

20120823-180751.jpg

20120823-180757.jpg

Leave a comment

Filed under Köşe Yazılarım

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s